“Professionele en persoonlijke begeleiding voor ZZP en MKB!”

Vooraf alle kosten inzichtelijk, achteraf geen verrassingen!

De basis van mijn dienstverlening is een standaardpakket aan administratieve- en fiscale diensten. Dit standaardpakket wordt, in overleg met u, afgestemd op uw wensen. Hiermee wordt maatwerk geboden. Vervolgens spreken wij met elkaar een vast jaartarief af. Zo weet u dus precies en vooraf wat de kosten voor het hele jaar zullen zijn. Vervolgens wordt dit jaartarief pro rata in maandelijkse termijnen gedeclareerd zodat de kosten gelijkmatig over het jaar worden verdeeld. Dit pakket noem ik het boekjaarabonnement. Geen declaraties op basis van uren, maar declaratie op basis van een vooraf overeengekomen tarief voor het hele jaar.

Een boekjaarabonnement, iets voor u?

In het boekjaarabonnement zit standaard inbegrepen:

  • Coderen van de boekstukken.
  • Boeken en verwerken van de boekstukken.
  • Opmaken van de aangifte omzetbelasting (4 of 12 maal per jaar).
  • Een overzicht per kwartaal, bestaande uit een voorlopige balans en resultatenrekening.
  • Het aanleggen van een meer jaren dossier, voorbereid op fiscale controles.
  • Een uitgebreide jaarrapportage inclusief jaarrekening en analyses.
  • Een uitgebreid fiscaal rapport inkomstenbelasting en/of vennootschapsbelasting.
  • Vier uren bespreektijd per jaar.

 

Zelf uw boekhouding bijhouden is natuurlijk ook mogelijk!

De gehele financiële administratie, van “schoenendoos” tot uitgebreide jaarrekening, kan probleemloos door mijn kantoor verzorgd worden. Hierbij levert u periodiek uw administratie aan en ik doe de rest. Een alternatief hiervoor is dat u zelf de boekhouding inboekt in een administratiepakket waarbij ik, als het ware, “over uw schouder” mee kijk.

Standaard werkt mijn kantoor met boekhoudpakketten van Snelstart en AFAS Software. Beide programma’s zijn bij uitstek bedoeld en ingericht voor ondernemers. Het zijn professionele, gebruiksvriendelijke en betaalbare pakketten waarbij de administratie online, dus in de Cloud, gevoerd wordt.

Samenwerking is hierbij het sleutelwoord. U voert zelf de administratie in, mijn kantoor verzorgt voor u de begeleiding, de controle, de btw-aangifte, de jaarrekening en de aangifte inkomsten- of vennootschapsbelasting. Daarnaast bieden de korte lijnen binnen deze samenwerking, meer mogelijkheden tot het geven van specifieke adviezen aangaande het voeren van de boekhouding of uw aangifte inkomsten- en vennootschapsbelasting.

Werkt u al met 1 van deze pakketten, deze te beter voor u! Vraag gerust en vrijblijvend naar de mogelijkheden en voordelen van een samenwerking met mijn kantoor?

Ook uw loonadministratie is bij mijn kantoor in goede handen!

De loonadministratie is een belangrijk onderdeel van uw administratie met zeer specifieke wet- en regelgeving. Ook hierin kan en wil mijn kantoor u bijstaan en ontzorgen, dit door maandelijks een correcte loonberekening te maken voor uw medewerkers.

Hierbij ontvangt een maandelijks per e-mail per medewerker:  

  • De loonstrook welke u desgewenst op uw eigen briefpapier kunt afdrukken.
  • Een netto betaalstaat met de bedragen die u aan uw medewerker(s) dient over te maken.
  • Een voorstel loonaangifte ten behoeve van de belastingdienst.
  • Na uw akkoord zorg ik voor u de inzending van de loonaangifte.
  • Overige werkzaamheden zoals aangifte ten behoeve van pensioenfondsen.
  • U ontvangt tevens jaarlijks een jaaropgaaf t.b.v. uw werknemer(s).

Boekt u uw administratie liever zelf maar laat u de loonadministratie aan mij over, dan verstrek ik u een overzichtelijke uitdraai van de te boeken journaalposten per periode. U hoeft deze slechts over te nemen in uw boekhouding.

Het is echter niet mogelijk de loonadministratie op te nemen in het boekjaarabonnement. U ontvangt achteraf een maandelijkse factuur voor de uitgevoerde loonadministratie. U betaalt per Burgerservicenummer een bedrag van € 15 excl. btw per maand. Er worden verder geen instel of andere kosten berekend!

Fiscaal advies nodig?

Op fiscaalgebied zorg ik dat u niet voor verrassingen komt te staan. Het spreekt voor zich dat ik u bijsta met raad en daad zodat u niet meer belasting betaald dan strikt noodzakelijk. Voorkomen is altijd beter dan genezen. Alle relevante informatie wordt door mij het hele jaar door, verzameld en samengevoegd in een fiscaal jaardossier. En mocht de fiscus langskomen voor een boekenonderzoek dan bent u hierop goed voorbereid. U hoeft dan geen extra inspanning te leveren zoals het zoeken van stukken of verzamelen van gegevens van voorafgaande jaren. Dit biedt rust en u betaalt hiervoor geen extra kosten. Ontstaat er desondanks toch een geschil met de fiscus dan help ik u met bezwaar -of beroepsprocedures.

Daarnaast vindt u op deze site, onder de tab NIEUWS, regelgeving waar u mogelijk uw voordeel mee kunt doen. Zo hebt u tevens toegang tot een rijke database gevuld met enorm veel informatie. Daarnaast ontvangen al mijn klanten periodiek een papieren nieuwsbrief met fiscale wetenswaardigheden en feiten, toegespitst op uw ondernemeringsvorm.

Het volledige dienstenpakket:

  • Wegwerken achterstand administratie.
  • Verzorgen van uw administratie.
  • Controleren van uw administratie als u zelf boekt.
  • Opstellen kwartaalrapportage.
  • Berekenen en inzenden btw-aangifte.
  • Opstellen uitgebreide Jaarrapportage inclusief analyses en kengetallen.
  • Opstellen publicatiestukken tbv Kamer van Koophandel.
  • Verzorgen van uw loonadministratie, inclusief berekenen en inzenden loonheffing.
  • Verzorgen aangifte inkomstenbelasting/vennootschapsbelasting.
  • Startersbegeleiding.
  • Keuzebepaling rechtsvorm.
  • Oprichtend BV of omzetten eenmanszaak/v.o.f. naar BV.
  • Diverse overige werkzaamheden en fiscale adviezen.

Goede klantenservice

Of u nu kiest voor een vast boekjaartarief of declaratie op uur basis, u mag van mij verwachten dat de “meter” niet direct gaat lopen als u een vraag stelt, een telefoontje met mij pleegt of een e-mail stuurt. Ik vind enige mate van kosteloze begeleiding en/of advisering van mijn relaties vanzelfsprekend!

Meer weten? Neem contact met ons op!

Dirk Jan Radsma
Telefoonnummer: 010 458 87 55
Mobiel: 06 41 43 44 94

9 + 15 =

Telefoon

010-4588755

Mail

info@radsma.nl

Adres

Capelle aan den IJssel
Pluvierstraat 27 2903 CA

KvK Rotterdam: 55502008

Btw-id: NL001366426B93 (Nieuw per 01-01-2020)

Openingstijden

Alle werkdagen van 09:00 – 17:00